top of page

F.A.Q.

WAAROM deze pagina; Frequently Asked Questions?


Omdat we een veelvoud aan vragen krijgen (vaak dezelfde), hebben we deze vragen op een pagina gebundeld. Zo heb je nog sneller antwoord op al jullie vragen :-)

 

Vraag:

1. Waarom moeten we inschrijven?

* Dit is heel eenvoudig, om jullie in te schrijven op de site van Danssport Vlaanderen, hebben we een aantal basisgegevens nodig. Door deze via de inschrijvingsmodule na te laten, kunnen we dit makkelijk doen.

​

2. Wat zijn de voordelen om ingeschreven te zijn?

* Ingeschreven in Danssport Vlaanderen

* Op de hoogte van eventuele uurrooster wijzigingen en acties

* Verzekerd

* Vanaf dan pas recht op de GRATIS proefles(sen). Wens je nadien toch niet verder te doen laat het ons gerust weten.

​

3. Is er nog plaats in een bepaalde groep?

* Om dit te weten te komen dien je een inschrijving te doen via de module op de website. De datum van inschrijving bepaalt de volgorde om eventueel deel uit te maken van een bepaalde groep. Binnen de 72 uur krijg je normaliter een antwoord op jouw vraag.

Voor de blauwe lessen op de uurrooster is er géén probleem; daar kan je steeds op aansluiten.

​

4. Wanneer kan ik inschrijven?

* Bestaande leden , broertjes en zussen kunnen voor het volgende seizoen inschrijven vanaf 01/06 (ook voor lessen waarvoor ze het vorige seizoen niet ingeschreven waren!)

Nieuwe leden kunnen dit doen vanaf 16/06.

​

5. Waarom onderscheid tussen bestaande en nieuwe leden?

* In het verleden hebben we reeds bestaande leden moeten weigeren voor een volgend seizoen. Om zulke drama's ;-) te vermijden werken we met een voorinschrijvingsperiode voor bestaande leden.

​

6. Waarom moet ik me inschrijven, ook al volg ik enkel een work-out les (blauwe lessen op uurrooster)

* Om de verzekering in orde te brengen.

* Om op de hoogte te blijven van eventueel gecancelde lessen.

* Om toegang te krijgen tot de ledenpagina van de website.

​

7. Wat kost 1 jaarcursus?

* zie Website - Lidgeld.

​

8. Mijn zoon/dochter valt op een kantelleeftijd, in welke groep zal hij/zij dansen voor Actuele Dans / Hip - Hop / ...??

* Dit is iets dat bepaald wordt op de groepsindeling. Deze gaat normaal gezien door het eerste weekend van de maand september.

​

9. Mijn zoon / dochter is ingedeeld in een verkeerde groep wat moet ik doen?

* Indien je niet akkoord gaat met de groepsindeling; 1 adres (Ineke Legon) - ineke@de-dansstudio.be

Stelregel: zakken van groep is steeds mogelijk (naargelang plaatsen in de groep) stijgen niet.

​

10. Waarom een groepsindeling?

* Dit doen we om alle kinderen maximaal te laten ontplooien. Soms is het beter om uit te blinken in het ene groepje dan om onderaan te bengelen in het andere groepje. DANSPLEZIER staat nog steeds centraal bij ons en het is niet leuk je een gans jaar naar de les te moeten slepen wetende dat het net iets te moeilijk voor je is. Let op: we zijn er waakzaam voor op de groepsindeling dat de kinderen een toffe uitdaging hebben. 

​

11. Wanneer gaat - iets - door / niet door / les in vakantie? / inhaalles?

* Zie kalender op de website

​

12. Wat als ik met een vraag/probleem zit?

* Staat het antwoord hier niet tussen? Stel ze gerust via mail: info@de-dansstudio.be of persoonlijk aan Ineke. We proberen maximaal beschikbaar te zijn voor vragen.

​

13. Hoe kan ik je best bereiken?

* Weet dat De Dansstudio voor ons gedeeltelijk een HOBBY is. Telefonisch bereikbaar op 0470/63.93.92

Hoe dan wel?

* Persoonlijk tijdens de openingsuren van De Dansstudio.

* Per mail (we streven naar antwoord binnen de 72 uur)

* Laat duidelijk jouw naam en telefoonnummer na op de voicemail en we bellen terug

​

14. Hoe kan ik mijn document van de mutualiteit laten invullen? 

* Om de administratieve last zo beperkt mogelijk te houden streven we ernaar om tegen eind oktober / begin november het ingevulde document on-line (via de ledenpagina) ter beschikking te stellen. Je zal een mail krijgen wanneer dit document ter beschikking is en eenvoudig kunnen downloaden. 

​

15. Ik krijg geen toegang tot de ledenpagina, hoe komt dit?  

* Dit kan verschillende oorzaken hebben:

1/ Niet ingeschreven via de website

2/ Nog niet het inschrijvingsgeld overgemaakt

3/ E-mailadres komt niet overeen met het e-mailadres van de inschrijving

4/ De webmaster heeft nog geen tijd gehad na te kijken en goed te keuren (zie vraag 13 met de reden)

​

16. De datum van de show bevalt me niet, waarom dat weekend genomen?

* Het is de laatste jaren moeilijker en moeilijker om een geschikte zaal te vinden. Meestal kunnen we maar kiezen uit 1 datum ... hoe vroeg we er ook bij zijn (vaak + 1 jaar). Neem ons dit alsjeblieft niet kwalijk. We proberen maximaal met alle verzuchtingen rekening te houden.

​

17. Moet ik laten weten dat mijn zoon / dochter niet kan komen?

* Liefst wel, een simpel mailtje op voorhand is voldoende.

​

18. Op zaterdag kan ik je zo moeilijk bereiken?

* Omdat Ineke een ganse dag in de weer is IN De Dansstudio zal zij die dag uiteraard moeilijk bereikbaar zijn. Ze geeft les, bezig in de cafetaria, aan de inschrijvingen, eventjes aan het eten, ...

Je bent dus best een mailtje te sturen zodat we dit wanneer we even tijd hebben, kunnen behandelen. Bedankt voor het begrip.

​

19. Wat is het kleuterthema deze week - Is het verkleedles voor de kleuters?

* Dit kan je perfect opvolgen via de kalender op de website.

​

20. Ik ben 'iets' kwijt in De Dansstudio.

* Verloren voorwerpen worden steevast is de bak onder kapstok aan de ingang van De Dansstudio verzameld. Iets kwijt? Kijk er gerust eens in. Indien het daar niet ligt, en niet op de plaats waar je denkt het verloren te zijn, zal het ook niet op een andere plaats te vinden zijn ...

​

21. Kan mijn zoon /dochter nog instappen?

We voorzien 2 instapmomenten; één in september (tem half oktober nog mogelijk) en één in januari (tot zo eind januari). Erna is het niet opportuun, gezien wij voor de rode en gele lessen toewerken naar de show. Zij die in januari instappen zullen op de show 1 van de 2 dansen performen.

Voor de blauwe lessen kan je op ELK moment instappen.

​

22. Wanneer moet het lidgeld overgeschreven zijn?

* Voor de derde les.

​

23. Kan mijn zoon / dochter een proefles volgen?

* Beter, voor elke lessenreeks (geel en rood) zijn er TWEE GRATIS proeflessen; voor de BLAUWE lessen is er 1 GRATIS proefles voorzien per lessenreeks.

Bij ons is het eerst proberen, dan betalen ;-)

​

24. Welk schoeisel moet ik aandoen om te dansen?

* Wij vragen om a.u.b. schoeisel te voorzien dat niet voor buiten doeleinden gebruikt wordt; aangepast aan de activiteit DANS m.a.w. géén botten, naaldhakken, modderschoenen, stapschoenen maar wel sportschoenen / turnpantoffels.

​

25. Hoe kan ik kaarten kopen voor de jaarlijkse dansshow?

* Ongeveer 5 à 6 weken voor het feest zal er op een zondag een eerste verkoopdag zijn. Daarin willen we volgende zaken even verduidelijken:

1/ Hoe gek of logisch het ook klinkt: we kunnen elke stoel per show maar 1x verkopen; op = op

2/ We geven een voorrangsregeling (beperkt aantal kaarten) aan ouders wiens kind door ons regeling maar 1 of 2x danst. M.a.w. door onze beslissing (niet de beslissing van de ouder / kind). Zo willen we ervoor zorgen dat iedereen op zijn minst zijn / haar kind kan zien dansen.

3/  We geven vanaf een bepaald uur nummers. Zo proberen we de wachttermijnen tot een minimum te beperken.

4/ Enkel betaling CASH

5/ Kaarten kopen voor iemand anders mag maar per wachtbeurt beperkt aantal kaarten (zo willen we vermijden dat iemand een volledige show leegkoopt :-))

​

26. Is er een uniform voor ballet?

* Ja, om een eenheid te creëren in onze balletgroepen en het “gedoe” om de om-ter-grootste-tutu-wedstrijd in te perken vragen wij om onze balletuniformpjes, en ook om de kunstvorm van ballet op zichzelf, te respecteren.

​

27. Mag ik drinken meenemen in de zaal?

* Ja, let wel enkel WATER in afgesloten flesjes. Je kan dit bij ons aankopen aan democratische prijzen of meenemen van thuis. Géén eten of andere dranken van zodra je naar de kleedkamer gaat a.u.b.

​

28. Er staat me iets niet aan in De Dansstudio? En nu?

* Hoewel dit niet kan ;-), vragen we je VOOR je een polemiek start op Facebook, onder ouders, kwaad te worden of een openlijk debat in de cafetaria ... eerst even met ons te overleggen. We zijn mensen, mensen die ook fouten maken of soms onduidelijk zijn (wat voor ons duidelijk is, kan voor jullie onduidelijk zijn). Geef ons dus een kans en bespreek het eerst via mail of via een persoonlijk gesprek met ons. Dank je wel hiervoor.

bottom of page